Refresh e-shopu krok za krokem

17.09.2020

Goorganic e-shop se zdravou výživou se k nám dostal podvyživený a plný neduhů. Trápili ho nezajímavý vzhled, nákupní prostředí plné pastí, téměř nulové objednávky, nedotčené SEO. Není divu, že se rozhodlo pro jeho obnovu. Revitalizace e-shopu je výzva pro každého — kreativce, analytika, majitele, zaměstnance... Zdolat ji, přejít na nový tón komunikace, nepřijít o stálé zákazníky a zároveň přitáhnout nové, se může zdát jako příliš velké sousto. Ale mohlo by to být ještě obtížnější. Třeba se pustit do repositiongu nebo do přejmenování značky — rebrandingu.


„Ty kráso, ten potřebuje nový ksicht!“

Nový majitel správně odhadl potenciál poněkud neotesaného e-shopu. Zdravé doplňky stravy, RAW a BIO kosmetika a ekodrogerie jsou vyhledávaným zbožím u čím dál většího počtu zákazníků. Objednávky ale chodily jen přes PPC kampaně a e-shop uvízl na mrtvém bodě. A tak se obchod dostal k nám. Už na první pohled jsme věděli, že Goorganic potřebuje omladit vzhled — vybrat nové brandové barvy, vymyslet nové logo a s ním fonty. Zkrátka dát návštěvníkům pocit, že se nedostali do zaprášeného podniku. Naše analýza ale odhalila další úkoly k vypracování:

  • popsat kategorie produktů, doplnit meta popisky, máknout na SEO, sjednotit popisky produktů,
  • vylepšit články v blogu o grafiku a vizuální nabídku produktů,
  • prolinkovat webovky,
  • rozesílat pravidelné newslettery a vytvořit automatizované e-mailingové kampaně,
  • narovnat podmínky s dodavateli,
  • upravit marže,
  • zjednodušit menu,
  • sjednotit nabídku produktů v kvalitě.

Tím to ale neskončilo. Byla potřeba vymyslet pravidelný obsah na Facebook a blog,  nastavit nový tón komunikace a začít sbírat databáze pro newsletterový marketing.

Vzhledem k množství úkolů bylo klíčem k úspěšné přeměně načasování. Nemůžeme vyměnit logo a zbytek e-shopového prostředí nechat beze změny, nebo nevylepit na Facebook nový článek s produkty, které ještě nemají sjednocené popisky. S týmem jsme si sedli ke kulatému stolu a ze všeho nejdříve vytvořili myšlenkovou mapu (taky k myšlenkovým mapám používáte miro.com?), ze které pak vzešel harmonogram úkolů s přesně danými deadliny a přidruženými úkoly.


Po třech měsících tři krát vyšší organická návštěvnost

Tři měsíce od prvních prací se změny začaly projevovat nejdříve v návštěvnosti webu. Pak se zvedaly konverze, objednávky vzrostly deset krát a do půl roku jsme měli velmi kvalitní databáze zákazníků pro retenční kampaně, retargeting, remarketing a e-mailingové segmenty. Do Facebookových kampaní si majitel nepřál příliš investovat. I tak jsme průměrný týdenní zájem o stránku zvedli z nuly na 223. Stačily jen tři posty týdně.


Co ještě zařídit pro úspěšnou budoucnost znovuzrozeného obchodu?

Proces proměny trval kolem půl roku, ale i v tomto období bylo třeba myslet na budoucnost. Nastavit obsah tak, aby zajistil kvalitní organickou návštěvnost a nebylo potřeba investovat do PPC kampaní. Celoroční plán článků do blogu jsme tesali z analýzy klíčových slov, nejprodávanějších produktů a trendů ve vyhledávání. Spojili jsme se s blogery a influencery, kteří nám výměnou za produkty pomohli s propagací. Jaké B2B partnery můžete oslovit vy, aby vás to moc nestálo?

Za rok má e-shop vyšlapanou cestu k marketplace

Spolupráci jsme nakonec prodloužili téměř na rok. Kompletně jsme přepracovali menu kategorií a přidali parametrickou filtraci, která usnadňuje a zrychluje zákazníkovi výběr zboží. Prolinkovali jsme webovky vnitřně a díky partnerům má i kvalitní prolinkování zvenku. Zapracovali jsme na velkoobchodních vztazích a díky tomu se zrodil nápad vytvořit marketplace pro specializovanou nabídku. V newsletterových kampaních pracuje se sedmi segmenty zákazníků, pro které jsme vytvořili unikátní obsah.

E-shop od nás dostal manuál, jak pokračovat dál. Jak držet kvalitu obsahu a tón komunikace, na jaká témata psát články a jak segmentovat zákazníky. Právě segmenty jsou pro tento e-shop zlatou žílou. Může pracovat s různým sortimentem zboží zacíleným na specifické zákazníky. Má nastavené automatické e-maily pro různé příležitosti.

Narovnání vztahů s dodavateli, refresh grafiky, kvalitní publika a prolinkování. To je u Goorganic nejvýraznější změna.


Autorka článku: Niki Pavlíková

Jak staré webovky máte? Jak často se jim věnujete? Dopřáváte jim omlazení? Nezasekněte se v době, kdy jste své stránky zakládali. Grafická atraktivita a jednoduchá orientace na webovkách jsou jedním z nejdůležitějších kritérií, podle kterých si zákazník vybírá. Pokud chcete o revitalizaci webovek vědět více, napište nám.